אין ספק שהמדינה יודעת לדאוג לאזרחיה (או שלא…)

 07/09/2008 22:31
shay100
חבר\ה

רשום מ :2004 /07 /05
1327 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /22
ב -11:51

קיבלתי את זה במייל מטעם היישוב היהודי בחברון. אני מניח שהמידע פה אמין, אבל אם יש לכם מקורות אחרים לסיפור הזה אתם מוזמנים להביא.

משפחת בר כוכבא חזרה ל"שוק" של חברון
היישוב היהודי בחברון
ראש חודש טבת
20 בדצמבר 2006

משפחת בר כוכבא חזרה ל"שוק" של חברון
צו שיפוטי אוסר על המשטרה לפנות את המשפחה
השתלשלות העניינים:
קודם לכל חשוב להדגיש, שהשוק של חברון שוכן על אדמה יהודית, ועל כך אין עוררין כלל. מדובר בקרקע בבעלות כוללות ספרדים מגן אבות, אשר באופן רשמי ומסודר העבירה את הנכס לישוב היהודי בחברון.
פינוי בהסכם, ללא עימות:
לפני כמעט שנה – בשבט תשס"ו, ינואר 2006, יומיים לפני הפינוי האלים בעמונה, התבצע בחברון פינוי שקט של המשפחות שהתגוררו בשכונת שלהבת – ה"שוק" של חברון. הפינוי השקט התבצע על בסיס הסכם כתוב בין מפקד אוגדת איו"ש , תא"ל יאיר גולן, ובין ועד הישוב היהודי בחברון. על פי ההסכם, המשפחות יצאו מן הדירות, אך יחזרו אליהם בתוך פרק זמן קצר, לאחר שהמדינה תשכיר להם את המבנה.
מזוז מבטל את ההסכם:
היועץ המשפטי לממשלה טען מיד עם הוודע דבר ההסכם, כי "אין  הסכם". בהמשך, לאחר שהועבר לידיו ההסכם הכתוב, הודיע מזוז כי ההסכם נעשה בניגוד להנחיות הדרג המדיני, ועל כן הוא בטל ומבוטל, ומפקד האוגדה אף ספג נזיפה על עצם ביצוע ההסכם עם התושבים היהודים.
למרות זאת, במשך חודשים המשיך היועמ"ש מזוז להודיע, בכתב ובעל פה, שהוא אכן מחוייב למתווה שהוצג ע"י פרקליטות המדינה בתשובתה לבג"צ, ועל פיו לאחר שהיהודים יתפנו מה"שוק", תפעל המדינה לביטול השכירות של עיריית חברון בנכס, ולאחר מכן – להשכרתו ליהודים. (מתווה בן 3 שלבים). בסוף הקיץ האחרון חזר בו  מזוז גם מהתחייבות זו, והודיע רשמית כי החליט שלא לממש את התכנית בת 3 השלבים, וכי לטעמו נכון יהיה להשאיר את השוק ריק.
מצוקת המשפחות, והכניסה לבית:
בינתיים עברו חודשים, המשפחות שיצאו מבתיהן לפרק זמן קצר – נשארו ללא פתרון דיור סביר, עד שאחת מן המשפחות – משפחת בר כוכבא – החליטה לנסות ולהכנס בחשאי בחזרה הביתה. במבצע בזק הכניסו פנימה את כל תכולת הבית, ותוך פחות מ-24 שעות היו אפילו הספרים והתמונות – במקומם. (חשוב לציין, שעד לחזרה השקטה לביתם, היתה משפחת בר כוכבא על 8 ילדיה נעה ונדה בין קרובי משפחה שונים, ללא קורת גג פרטית משל עצמם)
חשוב לציין שגרשון בר כוכבא היה אחד התומכים הנלהבים של ההסכם עם מפקד האוגדה, ובאסיפת הישוב שהתכנסה באותו לילה גורלי, עלה על בימת בית הכנסת אברהם אבינו ושכנע את הנוכחים לתמוך בהסכם. גרשון האמין לשלטונות – אך הם אכזבו אותו והשאירו אותו ללא קורת גג.
לאחר מספר ימים של מגורים חשאיים בבית, התגלתה המשפחה ע"י צה"ל. ולאחר דין ודברים – התחייבה לצאת שוב, ללא עימותים.
משפחת בר כוכבא אכן עמדה בדיבורה, יצאה שוב מביתה, אך כיון שלא היה לה לאן לצאת, והיא נאלצה לפזר את הילדים בין קרובי משפחה שונים – חזרה המשפחה אל הבית תוך שעות אחדות, והפעם – נקטה באמצעים שונים כדי שלא לעורר את תשומת לבם של כחות הבטחון, ואפילו לא את תשומת לבם של הגורמים הרשמיים בישוב עצמו. במשך הזמן הפכו מגורי המשפחה בבית לעובדה, קו טלפון הותקן במקום, תשלומי חשמל ומים נגבו באופן מסודר, אורחים מרחבי הארץ התארחו אצל המשפחה – וכל זאת בלא שהצבא והמשטרה מבחינים במתרחש.
הליכים משפטיים:
לאחרונה, לאחר למעלה מ-3 חודשים, התגלו מגורי משפחת בר כוכבא בשוק ע"י  שוטרי תחנת חברון. המשטרה הזמינה את בני הזוג בר כוכבא לחקירה, ולהוציא נגדם צו פינוי.
אך כאן ציפתה למשטרה הפתעה: הם לא תארו לעצמם שהמשפחה מתגוררת במקום הרבה למעלה מ-30 יום, ועל כן אין כל אפשרות חוקית לפנות אותם מביתם בנוהל של "פינוי פלישה טריה". המשטרה לא ויתרה: גם לאחר שנשלחו אליהם המסמכים המוכיחים מעבר לכל ספק את תקופת המגורים הארוכה בבית – ניסתה משטרת חברון להתעלם מכך והוציאה צו מעצר נגד בני הזוג בר כוכבא.
בנקודה זו החליט עו"ד חיים כהן, המייצג את משפחת בר כוכבא, לערב את בית המשפט. פניה לבית המשפט הניבה תוצאה כפולה:
  1. ביטול צו המעצר שהוצא נגד גרשון ושלומית בר כוכבא , תוך כדי שהשופטת נוזפת במשטרה על כך שהטעתה את בית המשפט,
  2. והחשוב מכל – צו מניעה האוסר על המשטרה לפנות את המשפחה מביתה עד להחלטה חדשה בעניין.
בישוב היהודי בחברון מצפים, שהמשטרה ויתר הגורמים המופקדים על אכיפת החוק יכפיפו גם את עצמם לכללי החוק ולהחלטות בית המשפט, יוותרו על פינוי מהיר, ויאפשרו למשפחה למצות את כל ההליכים החוקיים העומדים לרשותה.
גרשון בר כוכבא אמר:
עברנו חוויות קשות ביותר: גם בהיבט המשפחתי, תחילה החיים ללא קורת-גג משלנו, ואח"כ החיים החשאיים בתוך ביתנו שלנו, וגם בהיבט הלאומי – תחושת העלבון הצורב על ההסכם שהופר , על הולכת השולל של מי שאמורים לייצג את מדינת ישראל, ובעצם פעל בניגוד לאינטרסים של עם ישראל. עכשיו אנחנו מקווים לטוב, ומאמינים ויודעים שגם בתוך המערכת השלטונית יש הרבה אנשים טובים שיודעים שהצדק אתנו, וסופו לצאת לאור.

—————–

יהודי לא מגרש יהודי

היינו על פי תהום, עכשיו צעדנו צעד אחד קדימה

 07/09/2008 22:33
LuckyHunch
מנהל הקהילה

רשום מ :2003 /08 /30
4033 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /24
ב -10:11

בתכנית הבידור ההומוריסטית של ארז טל אמש התבקשו המשתתפים לענות על השאלה מי המראיין/ת שמוזמז/ה בזמן ראיון, בשדור חי. אחד המשתתפים הקבועים בפאנל המצחיקנים של התכנית ענה: מני מזמוז (MENI MAZMOOZ)………….. כמובן שהתשובה הנכונה היתה אחרת, והובאו גם הוכחות מצולמות של הקטע הרלוונטי…ברצינות: בלי קשר לדעה פוליטית – יש תמימות דעים כללית שהתנהגות כל מוסדות השלטון, בלי יוצא מן הכלל, כלפי כל מי שפונו מביתם עקב שנוי מדיניות הממשלה לגבי מגורי יהודים ביו"ש ועזה, היא מחפירה. החל מאי השלמת תכניות מסודרות בשלב התכנון, אי עמידה גורפת בביצוע, אי קיום הבטחות וכלה בפעולות בניגוד לחוקים קיימים וגם אלה שנחקקו במיוחד לצורך זה. זה מביש ומעליב כל אזרח במדינה, גם אותי – שחשבה שפינוי גוש קטיף הוא בבחינת הרע במיעוטו ולכן עדיף.
כיום, בגלל החלמאות הפזיזה, המושחתת הזאת, החרפה הזאת – כל מה שאומר או אעשה (וכמוני רבים מאד) יראה לכל הפחות כצדקנות מתחסדת. באמת לא לזה התכוונתי בתמיכה בפינוי, אבל לאור ההתנהלות ביחס למפונים – שמתבטאת גם בסיפור שכאן בעקביות מבזה, פנוי או לא פנוי כבר אינו הבעיה: הבעיה היא זילות החוק וכבוד האדם בידי נציגי השלטון בכל הרמות והדרגים.אז מה עושים כשגולם הועמד בראש אריות ושועלים? מחכים שיהפוך לפרפר ויתעופף ממושבו?משפחת בר כוכבא החליטה לא לחכות – אני מקווה שפעולותיה יגרמו לאחת מהשתיים: זרוז התהליך, או קיצוץ כנפיים, כמתואר כאן – מעשה בתולעת…
 07/09/2008 22:34
רונן
אורח

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /26
ב -07:49

המדינה בכלל לא חושבת על אזרחיה לא רק על המפונים .אנשים אנחנו כבר כמה שנים טובות בהדרדרות,יצאנו מעבדות במצרים הגענו לעבדות רבה וסמויה בארצנו,ואף אחד לא עושה כלום גם לא אנחנו,
לא היפסדנו במילחמה האחרונה סתם,אין לנו עורף כי ערפו לנו את הכבוד וכל הזמן מורידים לנו את הראש
אך דודו טופז אומר,בארצנו החיים הם חיי ציניות .
 07/09/2008 22:37
nis109
חבר\ה

רשום מ :2006 /12 /26
1 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /26
ב -09:02

כאחת שגורשה מביתה אספר לכם קצת מנקודת מבט אישית.מההתחלה היינו נגד הפינוי. לא התנגדנו באלימות אבל נשארנו עד היום האחרון שהותר לנו. המעבר לעיר אחרת היה קשה מאוד. לאחר שלושה חודשים נאלצנו שוב לעבור דירה שכן המצב הנפשי של ילדי ושלי הדרדר ונאלצתי גם לעזוב את מקום העבודה לאחר כ-10 שנים בעקבות הצורך בטיפול צמוד לאחד מילדי. גם בעת הבקשה מהמנהלת לעבור ליישוב זמני נתקלנו בסחבת מצד המנהלת ורק לאחר פניה באמצעות התקשורת שוב עברנו דירה ליישוב זמני. כבר שנה וחצי כמעט שאנו אחרי העקירה והזמן לא מרפה את הפצעים. אמנם הקהילה סביבנו תומכת (גם הם באותו מצב) אך חוסר הוודאות עדיין מקנן.למרות כל ההבטחות של הממשלה והפוליטיקאים השונים עדיין לא נחתנו הסכמים לגבי יישובי הקבע. וזאת למרות הבטחות חוזרות ונישנות שהנה הנה הכל נחתם. אז תעשו חשבון פשוט – גם אם יחתמו היום הסכמים בן המדינה לבעלי הקרקע יקחו לפחות שישה חודשים עד שנה לבצע את עבודות הפיתוח והתשתית על מנת להכין את הקרקע ועוד שנה של בניה בקיצור עוד שנתיים לפחות של מגורים בממגורים זמנים. מצד שני בעוד 8 חודשים אמורים לפנות אותנו שוב מהבתיים הזמניים כי ההסכם הוא לשנתיים. מיותר לציין שאת דמי השכירות לשנתיים גבו מאיתנו מראש. אז שלא תחשבו שהמצב טוב אצלנו וזאת מבלי לדבר על מצב המובטלים והילדים שעדיין נמצאים בטיפול נפשי. אני רק מקווה שמישהו שם למעלה יתעורר ויתחיל לעשות משהו למען העקורים—————–
למרות הכל, החיים יפים. המשיכו לחייך !!!
 07/09/2008 22:41
מוריקנדיה
אורח

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /26
ב -11:49

שי, ראשית, אודה שלא קראתי את הכתבה שהבאת, כי אני בעבודה.
ולצערי הרב, באמת, הטיפול במפונים נעשתה רק חצי עבודה, ואם באמת הבטיחו לכם הבטחות של ישובי קבע, עבודה, ליווי וכו’’.
אבל, ככה זה במדינה, מדיניות יהיה בסדר, וכולם יסתדרו לבד.שי, תוכל לשלוח לי קישור לכתבה הזו?
 07/09/2008 22:47
LuckyHunch
מנהל הקהילה

רשום מ :2003 /08 /30
4033 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /26
ב -20:31

nis109,

ברוך בואך לאמצע הדרך!

איך אנחנו – כאזרחים, כגולשים, יכולים לעזור לכם? להקל עליכם?
– אני יודעת שעיריות וגופים ציבוריים שונים התגייסו לעזור בזמנו, אבל אין לי מושג מה קורה עם זה כיום. לגופים ומוסדות יש יכולות של"אזרח הקטן" אין (ולהיפך) ואני מניחה שהם עזרו במה שהיו מוכנים ויכולים לעזור,ואילו אני שואלת משהו אחר: מה אתם צריכים, למה אתם זקוקים? – אולי מבין הגולשים לכאן או לכולנו כקבוצה יש האפשרות לעזור דווקא במשהו מזה?

07/09/2008 22:57
LuckyHunch
מנהל הקהילהההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /26
ב -20:55
מוריקנדיה,

חצי עבודה זה כמו חצי הריון: התוצאות זהות – ואם יש לחצי הזה משמעות גשמית/מעשית, בשני המקרים זה מלווה גם בהרבה תסכול וכאב לב גדול.

אבל הכי טוב אומר את זה אפרים קישון:
"לשפה הפרטאצ'ית יש מילון עתיר ביטויים. 'זה יהיה בסדר' – פירושו אסון. 'סמוך' רומז שהדבר בלתי אפשרי. 'תיכף' זה שעתיים. 'יום-יומיים' – שנה. 'אחרי החגים' – לעולם לא."

וכאן יש על זה עוד קצת…   (:

07/09/2008 23:17
LuckyHunch
מנהל הקהילהרשום מ :2003 /08 /30
4033 הודעותההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /26
ב -21:21
רונן,

אנחנו, או לפחות חלקנו, דווקא עושים – ועדות לחלק מן העשיה נמצא גם בקהילה הזאת – כאן למשל.

ויש גם גישה אחרת למצב, שכבר מזמן אינו חדש – שהוסברה בקהילה הזאת כאן אבל הצפונים, לפחות אלה שבקרית שמונה, כבר מודעים לזה מזמן – כבר כמה שנים לפני המלחמה האחרונה…….ואם לא יכולים לעשות כלום, לפחות צוחקים – כמו במדבקה הזאת שהעתקתי מן האתר שלהם –

07/09/2008 23:56
חבקוק
אורח

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /29
ב -16:51

ישראל לא במדרון ישראל כבר בתהליך שניה לפני ההתרסקות
מי שהאמין לרבנים משלם את מחיר האגו של הרבנים שקבלו מסר מההשגחה באמצעות שליח ההשגחה שצריך לעשות חשיבה אחרת לגמרה ולהוציא את אזרחי גוש קטיף לפני החורבן ולא לעודד את כולם להגרר כשקי תפוחי אדמה בפה בוכה =יהודי לא מגרש יהודי
07/09/2008 23:57
LuckyHunch
מנהל הקהילה

רשום מ :2003 /08 /30
4033 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /29
ב -23:42

חבקוק,דיבורים על שניה לפני התרסקות היו כבר לפני 15 שנה, אולי יותר. אבל – אנחנו עדיין כאן, ולפעמים אפילו מצליח לנו משהו פה ושם – כמדינה, כחברה. זה לא אומר שהמצב כיום טוב – זה רק אומר שכנראה אינך מודע לכך שהתהום הרבה יותר עמוקה ממה שנדמה לך. אבל – זה גם אומר שאולי עדיין יש לנו תקווה – כאן, בארץ הזאת, כחברה וכמדינה.לגבי מפוני גוש קטיף – לא הייתי מתנסחת כמוך בשום פנים ואופן, אבל אתה צודק. 23 שנים לפני כן פונה אותו אזור מתושביו היהודים: כל תושבי ימית וסביבותיה. הם בנו שם ישובים לתפארת, הפכו שממה למשהו יפהפה. אני יודעת, הייתי שם וראיתי את זה. רובם לא היו דתיים בכלל -רק חלקו עם תושבי גוש קטיף את אותה תפיסה פוליטית-חברתית ציונית וגם את אותה התמימות היפה שהיתה בעוכריהם. הם ניסו להזהיר את העומדים להיות מפונים מגוש קטיף, אבל נראה שפשוט לא הקשיבו להם. חבל.כך נכתב אז כאן, בין השאר:
מפוני ימית נותנים עצות למפוני ההינתקותלפני 23 שנים פונה חבל ימית. רגע לפני ההינתקות, סיפרו המפונים על המכאובים והלבטים, ושלחו עצות למפוני גוש קטיף. הכל על שיתוף הילדים, ההשקעה בכספי הפיצויים ושאלת ההתנגדות האקטיבית13/07/05 10:08
מאת: דוידה חיימוביץ'
08/09/2008 00:01
נטו"ם
חבר\ה

רשום מ :2006 /12 /08
485 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /29
ב -23:59

הבעיה הכי גדולה,לפי דעתי היא שהממשלה לא מתנהגת באחריות כלפי אזרחיה. אני לא יודע כמה אחוזים מכספי הפיצויים הועברו לתושבים שנפגעו במלחמה האחרונה,כמה בתים כבר נבנו למפונים מתוכנית ההתנתקות,אבל ברור לי שהממשלה לא פועלת מספיק כדי להחיש את הכל. בעצם,כל הנטל על הטיפול באוכלוסיות הנזקקות,ברובו מטופל על ידי עמותות ומתנדבים,ולא בטיפול ממשלתי כולל, כפי שהיה פעם. לממשלה כעת אין אפילו את הראייה מרחיקת המעוף כדי לחשוב מראש,מה עלולות להיות הבעיות ולטפל בהן מבעוד מועד. למה פעם,היה את החזון לראות את בעית המים בנגב,והיה את היכולת לבנות את המוביל הארצצי,וכעת אין את ההאצה בתחום ההטפלה במשק המים הישראלי? מבחינה כלכלית,זה יותר זול מהמחיר שכיום קונים מים ממקורות
08/09/2008 00:02
LuckyHunch
מנהל הקהילה

רשום מ :2003 /08 /30
4033 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /30
ב -00:04

* הערה: התפנות המשפחות המוקדמת מימית והסביבה היתה גם כדי לאפשר, בהסכמה משותפת להרוס מה שנשאר מאחור. תושבי ימית חזרו ועלו בדחפורים על כל מה שהיה – והשאירו למצרים רק עיי חרבות: בהסכמי קמפ דיויד לא היה כתוב בשום מקום שחייבים להשאיר להם עיר פורחת ומטופחת וריקה מאדם, מחכה לישוב מחדש. נדמה לי שאפילו האספלט של כבישי הרחובות לא נשאר בשלמותו…. הכל בזמן, מבעוד מועד… והם מחו, מילאו כותרות עיתונים בכל העולם. נעמי שמר כתבה אז "אל נא תעקור נטוע.." ומצביעי שמאל רבים הצטרפו להפגנות בכל הארץ נגד הפינוי, או נגד הפינוי כפי שתוכנן או נעשה…והיו דיבורים שהם הפכו מליונרים, ואמרו שמפוני גוש קטיף יהפכו מליונרים כמוהם…אז אמרו. האימרה שאין עשן בלי אש נכונה גם כשמדובר רק באישו של גפרור קטן אחד שכבה מהר. כל הסימנים היו כבר אז שהפנוי הבא יהיה, ויהיה הרבה יותר כואב ולא צודק, עם יותר אחיזת עיניים ושחיתות. כך היה. חבל שאף אחד לא שעה למנוסים שחזו הסימנים ויותר מזה על בשרם הכואב עדיין, ואני בתוכם – תמימה לחשוב שלמדנו מהנסיון והפעם נעשה את זה טוב יותר, צודק יותר, מאורגן יותר ומתחשב יותר.
08/09/2008 00:04
LuckyHunch
מנהל הקהילה

רשום מ :2003 /08 /30
4033 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /30
ב -00:26

נטו"ם,שחיתות היתה פה עוד לפני קום המדינה, אז אי אפשר להאשים את השחיתות בזה – רק את הוותק שלה, ההתפשטות שלה מאז. כשעלה הלכוד לשלטון לראשונה – אנשים אמרו שנמאס להם מן השחיתות בממשלות מפלגת העבודה. לא נראה לי אז שזה העניין – למרות שהאמנתי לכל מי שאמר שנמאס לו. ובאמת – ראה זה פלא: ממשלות הליכוד מתגלות כמושחתות לא פחות, רק קצת אחרת. ההרכב העדתי של העניים השתנה, אבל מספרם גדל – ומצבם הוחמר עם בטול חוקי רווחה רבים מספור על ידי ממשלות הליכוד. עניין של סדר עדיפויות, לא של כסף.
אבל המציאות בשלה, וכאשר היא טופחת בפני האידאלים, פוליטיקאי הליכוד נוהגים וינהגו ככל פוליטיקאי – ויעשו מה שאפשר ולא מה שהאידאלים מכתיבים. האידאלים הכתיבו ישוב א"י מעבר לגבולות הקו הירוק של מלחמת ששת הימים. היתה השקעה עצומה בזה – מכל הבחינות והצדדים האפשריים, גם של גורמים פרטיים. ועכשיו – כשהמציאות מכריחה שוב ושוב פוליטיקאים ימניים לנהוג כאילו הם שמאלניים, כי אפשרויות המציאות מוגבלות, לא נשאר מספיק אומץ ו"פנים" לעזור ולתמוך כמו שצריך.אז מה לעשות? קודם כל לא להניח לפוליטיקאים לכסתח עצמם בשיטת הפרד ומשול, לא להניח להם לסכסך בינינו – להידבר, להבין, לכבד זה את זה, לעזור זה לזה, לא לשכוח שבית שני נחרב בשל שנאת חינם.
08/09/2008 00:06
נטו"ם
חבר\ה

רשום מ :2006 /12 /08
485 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /30
ב -00:58

מה שהכי מפריע לי, זה שכשהממשלה ראתה שהמבנים למפונים לא נבנים בזמן,לא נעשה שום דבר כדי לזרז את הבניה של הבתים שמיועדים למפונים. לא נעשה שום דבר כדי לשלב אותם כאוכלוסיה על מנת לחזק ישובים בנגב,או באזורים אחרים. במקום שיהיו כוח אדם שיעזור לבסס את היישוב שאליו הם עברו,הם הפכו לנטל של המדינה,שלא ושוב שלא באשמתם. מה קרה,הממשלה יכולה לעמוד בתאריך ולעמוד בהתחייבויות חיצוניות,אבל לא יכולה לעמוד בהתחייבויות שלנה לאזרחיה!? הרי זה אבסורד.גם אם תמיד היתה שחיתות,אף פעם היא לא בלטה לעין כמו לאחרונה, ולא גרמה לפערים כל כך גדולים בין בעלי השלטון והממון,ליתר העם.
08/09/2008 00:07
שלום לכם
אורח

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /30
ב -08:00

תעלו את זה לסדר היום שיתחילו להפגין לשבות רעב רק ככה ידברו שוב על המפונים ורק ככה המצב ישתפר או אפילו יפתר
סדר עדיפות תקשורתית
08/09/2008 00:09
LuckyHunch
מנהל הקהילה

רשום מ :2003 /08 /30
4033 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2006 /12 /30
ב -13:26

שלום לכם,זה כבר תלוי לגמרי במפונים עצמם: יש להם כבר, לדעתי, תמיכה ציבורית רחבה וחוצת מגזרים ונטיות פוליטיות. אבל כל זמן שתמיכה בהם מזוהה עם המגזר הדתי, לא יזוז כלום. הם חייבים, לעניות דעתי, להידבר עם מפוני ימית, להתייעץ איתם ולהעזר בהם. הקריאה לציבור – אם בהפגנות או בעצומות או בפניות לתקשורת, צריכה להיות משותפת. אלה וגם אלה פטריוטים גדולים, אוהבי ישראל ואוהבי המדינה.במדינה מושחתת כשלנו – לפני שפועלים, צריך לצבור כוח (דעת קהל, הזדהות ציבורית) רב – כזה שלא יאפשר לאיש לנפנף אותם כקבוצה מינורית (ולא משנה איך בוחרים להגדיר אותה). כי במדינה מושחתת וכוחנית כשלנו "לנפנף" משמעו לדכא, להשתיק, להשפיל ולכלוא. כדי להצליח להזיז משהו חשוב במקום להיות מושתקים ביעילות לפני שמשהו התחיל בכלל בעצם, צריך לנהוג בשיקול דעת ומתוך ראיה מפוכחת ו"ראש קר"
08/09/2008 00:11
shay100
חבר\ה

רשום מ :2004 /07 /05
1327 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2007 /01 /01
ב -20:03

מוריקנדה. זו לא כתבה מעיתונט זה או אחר, אלא משהו שקיבלתי במייל מהישוב היהודי בחברון. (בגלל זה סייגתי את הדברים כי לא ראיתי את זה "כתוב בעיתון").לגבי זה שהמפונים "ידעו" ולא עשו דבר. צריך לזכור שבתוכנית של הפלסטינים אחרי פינוי ייו"ש, זה פינוי הערים הערביות בתוך הקו הירוק (ביניהן חיפה, יפו, ירושלים). אם זה נשמע מוזר, תזכרו שבילין כבר חתם איתם על הסכם של הגירת מאה אלף "פליטים" לערים אלו. אם ננקוט בגישה של "ממילא יפנו אותנו, אז עדיף להתכונן מראש", אז גם תושבי ישראל שבתחומי הקו הירוק צריכים להכין כבר את המזוודות, כי גם זמנם יגיע. (בסדר, אני מסכים שיש עוד כמה שנים, אבל רק כדאי לדעת שגם זה יקרה, כדי להתכונן נפשית).אחרי כל מה שנכתב כאן אני שואל את עצמי, אם כולם יודעים שהממשלה לא טיפלה במפונים כמו שצריך, איך יכול להיות שרבע מהמדינה הצביעו למפגלה ללא מצע שהאג'נדה היחידה שלה היתה המשך הפינוי (ומהר ככל האפשר)?ועוד שאלה, למה כל מה שאתם כותבים כאן לא מופיע בתקשורת ולו ברמז ? הנשיקה של רמון תופסת יותר כותרות מאשר גירוש יהודים מבתיהם.
08/09/2008 00:13
נטו"ם
חבר\ה

רשום מ :2006 /12 /08
485 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2007 /01 /11
ב -22:39

שי… החברה הישראלית יודעת שזה נושא ש/הממשלה כשלה בו,ושאנחנו כאזרחים וכמדינה כשלו בו.מי אתה רוצה שיפרסם את זה? העיתונים שבעליהם תומכים במפלגת קדימה?עיתון הארץ שרוב כותביו תמכו בהתפנות?הטלוויזיה שמודעת לזה שפשלות של הצבא מעניינות את הציבור,שעוד יש לו אמון בצבא,מאשר פשלות של הממשל ?כל ערוץ מדיה ממוסד,יעדיף להשיג רייטינג כיום,על פני עיצוב והשפעה על דעת קהל כנגד השלטון.  לגבי הזדהות ציבורית,וחוסר תמיכה בגלל הבדלי תפיסת עולם,פה אני רואה את הכשל הגדול שלנו כחברה אחת.

איפה כל אותם פעילי צו פיוס,שכעת לא זועקים ופועלים בשם המפונים בגלל ההבדל באורח חיים ?

08/09/2008 01:27

זהו. עד כאן השרשור שהיה.

נזכרתי בו – כי נראה שאנו חוזרים לדון שוב בדרכי מחאה לגיטימיות, גם בקשר לפנוי גוש קטיף. חוזרים לדון שוב בהקצאה נכונה ויעילה של משאבי מדינה. וכמובן חוזרים תמיד לדון ביחסי הון ושלטון, וכיצד ועד כמה זה משחית, ועל גלויי השחיתות הרבים שצצים בקצב מבהיל במסגרת יחסים אלו. – אז הנה לפניכם נקודה נוספת להתייחסות ולצטוט – מצד אחד, ומצד שני – מאחר שבעיית המפונים עדיין פצע פתוח בלב החברה הישראלית – הדיון הזה בעצם רחוק מלהיות ממוצה – וכולם מוזמנים להמשיך בו

26/08/2009 22:05

יצא לי לבקר ולראות מה תושבי גוש קטיף השאירו כמה ימים לאחר הפינוי, להלן חלק מהדברים שהושארו:

(פריטים אישיים או מסמכים רשמיים כמובן שלא יוצגו כאן)

תגובה אחת בנושא “אין ספק שהמדינה יודעת לדאוג לאזרחיה (או שלא…)

הוסיפו את שלכם

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: