היי, אלימות במדינתנו? איזה מצב…

 כל הפורומים  > המקום הכי טוב: אמצע הדרך!
נושא: היי, אלימות במדינתנו? איזה מצב…
הודעה נכתבה על ידי אופניקה ב 2003 /12 /06 ב 11:58
הצגה אופניקה's פרופיל ציטוט אופניקה
אופניקה
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /11 /07
142 הודעות
קודם כל צר לי מאוד שאני לא כאן הרבה…………אני מבטיחה להשלים, ואני מבקרת פה כמה שאני יכולה……..המצב בארץ נראה לי כה שפל, תראו שבוע שעבר הנערים הללו דרסו את הילד הזה, בגלל פלאפוןןןןןןןןןן אתם קולטים פלאפון, אתמול אישה נרצחה ע"י החבר שלה, אני אגיד לכם אני פשוט המומה לנוכח האלימות הגוברת במדינתנו, וכמה שנחנך את עצמנו ואת ילדנו לסובלנות ולא  לאלימות, זה לא יעזור, כי החברה היא אלימה ומגעילה.אז מה לעשות? אני שואלת אותכם? האם החינוך בבית מספיק? איפה המשטרה, המורים, המחנכים המנהלי בתי ספר? מי בעצם אמור לחנך ? ולמה?לאן הגענו ואיך הפכנו לחבר'ה כזאת אלימה ומגעילה?

אם יש למישהו תשובות אשמח לשמוע………כי לי נגמרו הרעיונות והתשובות, נראה לי שאני מאלה שירימו ידיים לנוכח המצב המגעיל במדינה שבו אפילו חברי הכנסת שלנו בישיבות הממשלה הולכים מכות…………..

—————–
מנהלת קהילות מכתב שלא נשלח/שירה וכתיבה יוצרת פוריות קהילת תמיכה/וסודות מהמטבח

תהנו מהחיים כי הם קצרים, תנצלו כל רגע, ותהיו סבלניים כלפי עצמכם וכלפי הסביבה

 

הודעה נכתבה על ידי Dark Queen ב 2003 /12 /07 ב 17:41
הצגה Dark Queen's פרופיל ביקור Dark Queen's עמוד בית ציטוט Dark Queen
Dark Queen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /06
97 הודעות
אני יכולה לספק לכם דוגמא נהדרת. אני לומדת בתיכון ואני נתקלת באלימות מדיי יום. אין הפסקה ואין יום שבו לא הולכים מכות. בימים הראשונים, כשהיו מכות, כולם היו מתאספים ומסתכלים. היום,זה כבר לא מעניין את אף אחד כי הם רגילים לזה!שאלתי איזה פעם קבוצת נערים למה הם הולכים מכות והם ענו לי :"אל תתערבי או שתחטפי". כמובן שאני העדפתי לשתוק כי ידעתי שאם אענה להם- זה לא יגמר טוב (גם בשבילם). אני חושבת שאחד מהם ניסה להרשים בעזרת "הכוח" שלו את החברה שלו. וזה באמת לא ברור לי, ככה מרשימים אנשים? אם לי היה חבר כזה, לא רק שלא הייתי איתו יותר בקשר- הייתי בורחת ממנו כי ברור שבנאדם כזה לא בסדר.הטלוויזיה משפיעה עלינו, על הנוער? שטויות….  העקרון של "החזק שורד" פועל גם כאן. מי שחלש-אין לו מקום בחברה. להיות חזק, פירושו לשלוט ולהיות הכי מדליק. לדעתי זוהי אחת הסיבות של האלימות המתפתחת בקרב בני נוער. לא מתאים לך משהו-תרביץ!לגבי המבוגרים, קצת קשה לי לדבר על כך כי לא יצא לי להתקל בחברת מבוגרים רבה.

אך למרות שאני שמה לב למצב המתרחש בארץ, אני בהחלט יכולה לגבש דעה כלשהי. אני יותר מכמעט בטוחה שאשם הטרור העולמי.

—————–
Lilian Klyffeld

מנהלת קהילת מטאליקה פריק המוקדשת למטאל ורוק כבד ובמיוחד ללהקה המצליחה מטאליקה.

ו-מנהלת קהילת שיחות נוער.

POWER&CHAOS!!!

הודעה נכתבה על ידי LuckyHunch ב 2003 /12 /08 ב 11:00
הצגה LuckyHunch's פרופיל ציטוט LuckyHunch
LuckyHunch
אווטאר
מנהל קהילה
מנהל הפורום
2003 /08 /30
425 הודעות
אני לא יודעת אם הפתרון שלי טוב, אבל הוא מאפשר לי לישון קצת יותר בשקט בלילה: -מצד אחד – לימדתי-חינכתי את בני שאלימות היא תגובה של מאותגרים שכלית: עובדה שאינם מוצאים מילים כדי להגיב, ואין לה מקום בחברה בכלל – לא רק חברה תרבותית. הנשק הכי טוב של האדם הוא שכלו – ואם הוא משתמש באיברים אחרים במקומו, סימן ששכל הוא לא הצד החזק שלו.מצד שני – שלחתי אותו לחוג של אומנויות לחימה – כדי שידע להגן על עצמו. בסיס כל אומנויות הלחימה מן המזרח הרחוק הוא הפנית אלימות התוקף חזרה אליו, תוך המעטת הפגיעה האפשרית בנתקף עד כמה שניתן (ואיך להמנע מפגיעה בכלל, כשזה אפשרי). על פיהן, החזק הוא מי שאינו מגיב להתגרות ו"מפגין שרירים" רק כדי להגן על עצמו משהותקף ממש.אני מקווה שזה יספיק, יחד עם שמירה על כושר גופני בסיסי.

לצערי, החברה שלנו הופכת גזענית ואלימה יותר ויותר – וזה קשור מאד למגוון בעיות אחרות שפתרונן הוזנח מזה שנים רבות. כיום, במקרים רבים לא מספיק לחנך ילדים, צריך לחנך גם את ההורים – ואני אומרת זאת כמי שמתקרבת לגיל הסבים.

הפתרונות הישנים והטובים לוקחים זמן – ואיני מכירה אחרים: הפגנת סובלנות ואחווה, כבוד עצמי וכבוד לזולת, ונצול כל הזדמנות לעזרה לזולת מתוך הפגנת כל מה שאמרתי קודם. בנערותי זה עבד – ומנע אלימות במצבים עם פוטנציאל ברור לזה, וגם כיום כשהאלימות קשה ורבה יותר – איני מכירה פתרון אחר. אין פירוש הדבר להתערב במה שאינו עניינך, אבל כאשר יודעים שיכולים לעזור ולהיטיב – צריך להפעיל אותה יכולת. זה יכול להיות עזרה בלימודים, הצעת חלק מארוחת העשר למי שאין, הסעה הביתה למי ש"נתקע", מילה טובה, מחווה של אדיבות ו/או נדיבות. יחס של כבוד לכל אחד, מתוך כבוד עצמי, לפעמים עוזר לאחרים לכבוש את יצרם לפגוע בזולת יותר מכל דבר אחר.

—————–
Lucky Hunch


מנהלת המקום הכי טוב: אמצע הדרך!http://community.msn.co.il/comm_community_page.asp?CommID=1082

     פורום אקטואליה יהודית – בקהילת הישיבה הוירטואלית

 

הודעה נכתבה על ידי אופניקה ב 2003 /12 /08 ב 18:52
הצגה אופניקה's פרופיל ציטוט אופניקה
אופניקה
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /11 /07
142 הודעות
תודה לכם אשמח לשמוע מה עוד אתםחושבים……..זה נושא חשוב……….—————–
מנהלת קהילות מכתב שלא נשלח/שירה וכתיבה יוצרת פוריות קהילת תמיכה/וסודות מהמטבחתהנו מהחיים כי הם קצרים, תנצלו כל רגע, ותהיו סבלניים כלפי עצמכם וכלפי הסביבה 

הודעה נכתבה על ידי Dark Queen ב 2003 /12 /09 ב 20:50
הצגה Dark Queen's פרופיל ביקור Dark Queen's עמוד בית ציטוט Dark Queen
Dark Queen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /06
97 הודעות
השיטות שלך,לאקי,עבדו אבל לצערי לא עובדות כיום.בכיתה שלי,למשל, אם מעודדים מישהו שקיבל ציון נמוך- אתה מקבל סטירה.עודדתי ילדה שאני די שונאת אבל חשבתי שהדעה שלה לגביי תשתנה אז היא אמרה "איזו מפגרת מה את אומרת לי 'לא נורא' תכניסי אותו ל… שלך". אחרי משפט כזה, ברור שאני לא מתייחסת לאותה הילדה וגם אין לי חשק לעודד מישהו.—————–
Lilian Klyffeld

מנהלת קהילת מטאליקה פריק המוקדשת למטאל ורוק כבד ובמיוחד ללהקה המצליחה מטאליקה.

ו-מנהלת קהילת שיחות נוער.

POWER&CHAOS!!!

הודעה נכתבה על ידי LuckyHunch ב 2003 /12 /10 ב 13:05
הצגה LuckyHunch's פרופיל ציטוט LuckyHunch
LuckyHunch
אווטאר
מנהל קהילה
מנהל הפורום
2003 /08 /30
425 הודעות
תגובות כאלה, קוויני, היו כבר אז – ואין בהן שום חדש.לכל אחד לא נעים לקבל ציון נמוך, אבל לא לכל אחד הלימודים חשובים מספיק כדי לנסות לשנות את זה. בין קיצוניות אחת לשניה – יש הרבה אפורים. תגובה של "לא נורא" על ציון נמוך  תזכה כמעט מכל מי שהוא אפילו קצת תחרותי לתגובה עויינת פחות או יותר. באשר לציונים, אחוות תלמידים כנגד המורים, ביה"ס או הממסד כולו – מתקבלת הרבה יותר טוב, על פי נסיוני.אל תוותרי – לא כולם כל כך גסי רוח, לפעמים נכשלים ולפעמים מצליחים. בסופו של דבר , גם מי שלא פנית אליו ישים לב שבזמן האחרון את מנסה להפגין רצון טוב ויחס אוהד לכל מי שבסביבה. חלק מהתגובות לזה יהיו בודאי כאלה שינעמו לך וימצאו חן בעינייך. גם אם החברה בכתה או בביה"ס לא תשתנה בכלל כתוצאה מהתנהגותך, לפחות במה שקשור אליך אישית – היחס יהיה יותר נעים, שיותר קל לחיות איתו. (בהנחה שכל זה עדיין עובד, שאנשים נשארו אנשים, שאין חייזרים בינינו ושלא תפול כאן בינתיים איזו פצצת אטום או דומה לה: הפתרון הסופי לכל בעיות החיים באזורנו)—————–
Lucky Hunch


מנהלת המקום הכי טוב: אמצע הדרך!http://community.msn.co.il/comm_community_page.asp?CommID=1082

     פורום אקטואליה יהודית – בקהילת הישיבה הוירטואלית

 

הודעה נכתבה על ידי LuckyHunch ב 2003 /12 /12 ב 17:24
הצגה LuckyHunch's פרופיל ציטוט LuckyHunch
LuckyHunch
אווטאר
מנהל קהילה
מנהל הפורום
2003 /08 /30
425 הודעות
 http://www.tevalife.com/article.asp?id=665 – על אלימות—————–
Lucky Hunch


מנהלת המקום הכי טוב: אמצע הדרך!http://community.msn.co.il/comm_community_page.asp?CommID=1082

     פורום אקטואליה יהודית – בקהילת הישיבה הוירטואלית

 

הודעה נכתבה על ידי Dark Queen ב 2003 /12 /16 ב 17:43
הצגה Dark Queen's פרופיל ביקור Dark Queen's עמוד בית ציטוט Dark Queen
Dark Queen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /06
97 הודעות
אני דווקא מוותרת, כבר וויתרתי. נמאס לי  להיות נחמדה לכולם ובתמורה "לקבל חרא בפרצוף".נכון להיום, לעכשיו, אני חייה לי לעצמי ולא מתעסקת בכל מה שקשור בכיתה או בב"ס או בילדים הטיפשים שבו.—————–
Lilian Klyffeldמנהלת קהילת מטאליקה פריק המוקדשת למטאל ורוק כבד ובמיוחד ללהקה המצליחה מטאליקה.ו-מנהלת קהילת שיחות נוער.

POWER&CHAOS!!!

הודעה נכתבה על ידי LuckyHunch ב 2003 /12 /17 ב 14:16
הצגה LuckyHunch's פרופיל ציטוט LuckyHunch
LuckyHunch
אווטאר
מנהל קהילה
מנהל הפורום
2003 /08 /30
425 הודעות
אני תמיד מצטערת לשמוע שלמישהו נמאס בצורה כזאת.עם זאת, קשה לי להבין איך זה קשור לאלימות בחברה הישראלית… יש נבזים בכל מקום, והצבר הישראלי לא התפרסם בעולם בזכות עידון ותחכום…. —————–
Lucky Hunch


מנהלת המקום הכי טוב: אמצע הדרך!http://community.msn.co.il/comm_community_page.asp?CommID=1082

     פורום אקטואליה יהודית – בקהילת הישיבה הוירטואלית

 

הודעה נכתבה על ידי Dark Queen ב 2003 /12 /17 ב 22:24
הצגה Dark Queen's פרופיל ביקור Dark Queen's עמוד בית ציטוט Dark Queen
Dark Queen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /06
97 הודעות
כן…את אמנם צודקת. גלשתי לנושא אחר לגמרי.—————–
Lilian Klyffeldמנהלת קהילת מטאליקה פריק המוקדשת למטאל ורוק כבד ובמיוחד ללהקה המצליחה מטאליקה.ו-מנהלת קהילת שיחות נוער.POWER&CHAOS!!!

הודעה נכתבה על ידי okthen ב 2003 /12 /28 ב 00:59
הצגה okthen's פרופיל ציטוט okthen
okthen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /28
3 הודעות
אלה שהולכים מכות הם נאיביים ואנאלפבתים.נערים הולכים לביה"ס וחושבים שהם אלוהים, שהם יכולים לכסח לכל אחד את הצורה, טיפשות.סלחו לי על החוצפה(אגב), אבל רק לפרוטוקול, כל השנים אני תמיד נתקל בדעות של הורים, שחושבים ששיחה עם ילדיהם באמת תעזור.  כמובן שיש המון תחומים ששיחה עם אדם בוגר כן תעזור, אבל לא במקרים של אלימות. במקרה כזה הנער יחליט בעצמו ולא יחשוב על מה שההורים אמרו לו.במקרים כאלה אתה צריך לשלוט על הכעס שלך, אם אתה מותקף מילולית ממישהו שמסוגל להרביץ אז אתה צריך לשתוק ולקבל את זה כמו גדול וגם לדעת שלא צריך לתקוף אלא אם כן אתה מותקף פיזית(ולא מילולית, שיכול לגרום לנער להגיב בצורה טיפשית ולהיתקף פיזית). בסה"כ, זה עניין של אישיות.

אישית נולדתי ילד אלים, אלוהים יודע כמה פעמים רציתי לגמור את העניינים בכמה נוגרות לפנים, אבל זה אני חושב עד כמה עדיף לי שזה לא יגרר לאלימות.

הרעיון הכללי הוא, שאלימות זה דבר שנוגע לכל ילד וילד בעצמו וזו החלטה שלו.

אני רק יכול להמליץ זה לחשוב לפני שמדברים עם נערים זרוקים אנאלפביתים ובטח בטח לחשוב לפני שזורקים מילים, "מילה שהוצאת מהפה לא יכולה לחזור", אלימות מתחילה מאלימות מילולית שגורמת לכעס(חוץ מכמה מקרים מסויימים) ויש המון ילדים בחוץ ללא שליטה עצמית

צריכים ללמד ילדים לחיות בהרמוניה ובאהבה וכמובן לשלוט על הפה, כי אם שני הצדדים יהיו כעוסים עם אגרופים קמוצים, זה יאכל אותם מבפנים ולבסוף יגרם לדחק האלימות לפרוץ

כפי שרשמתי למעלה, אלימות זה החלטה שכל נער ונער מקבלים בעצמם ללא השפעה מצד ההורים, אלימות זה כמו התמכרות לסיגריה בגיל צעיר, או בכלל לעשן סמים – זה אתה בלבד – מה אתה מתכוון לעשות?

נ.ב

חוץ מהכל, לדעתי החברה הישראלית לא כזו פרועה. לדוגמא, תסתכלו על ארה"ב, פה בישראל בקושי נערים נדקרים ועוד בארה"ב פרחחים הולכים לביה"ס בלי פחד עם אקדח וגם ללחוץ על ההדק.

וגם, יש המון ילדים שמושפעים וגם יושפעו מהחברה הישראלית לרעה, והם לא יקשיבו להוריהם.

יש אחוז גדול של ילדים שאישיות שלהם תעוצב לפי החברה, עד כמה שההורים ינסו לעזור.  אלוהים חרט להם את זה.

הודעה נכתבה על ידי rmb59 ב 2003 /12 /28 ב 19:23
הצגה rmb59's פרופיל ציטוט rmb59
rmb59
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /10 /29
48 הודעות
צר לי לחלוק עליך okthen ,,,אני פשוט חושב שהכל בא מהבית!!הסביבה והחברה הם רק כלי עזר, העיצוב הראשוני והכי חשוב קורה עד גיל 5 !! לא נראה לי שבגיל הזה הילד מחליט שהוא יהיה אלים.לדעתי מה שהילדים קולטים בבית ואיך שמלמדים אותם את החיים, ככה הם נראים, או יותר נכון ככה החברה שלנו נראית.

ילד לא יכול לקבל החלטה שהוא אלים ככה סתם,,, יש לו סיבות לכך.

קשה לי גם להאמין שאתה נולדת ילד אלים,,, אף אחד לא נולד אלים, יש אולי נטיות כאלה ואחרות ותפקידם של ההורים לחזק את מה שנראה בעינהם טוב ולהחליש את מה שנראה להם רע.

כך אני מאמין וכך אני מנסה לחנך את ילדיי,,, לא שזה תמיד עוזר, אין נוסחת קסם, יש שכל ישר והגיון בסיסי לכל אחד מאיתנו.

אני מניח שאם כולם היו מחנכים את הילדים לאי אלימות (למשל), הרי לא היתה אלימות,,, זה לא עניין של "שיחות", זה עניין כללי של דרך חיים ואיך אנו מתנהגים אחד כלפי השני.

רמי

הודעה נכתבה על ידי okthen ב 2003 /12 /29 ב 00:59
הצגה okthen's פרופיל ציטוט okthen
okthen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /28
3 הודעות
rmb59, אני מבין את מה שאתה אומר ואני מכבד את זה, אני באמת.עם כל הכבוד שיורשה לי להתווכח עם הורה שאני מנחש שהוא יותר מבין ממני בקטע של החינוך, אני חושב שאתה טועה.מרבית הילדים עד גיל 12 תמימים – באים מבית טוב, אווירה חמה בכיתה, פשוט חמודים. השאר הם כבר מתבגרים לרעה, לומדים מבוגרים אחרים.שהילד מתחיל להתבגר ונכנס לחטיבת הביניים, אז החלק החשוב של עיצוב האישיות נכנס. הילד מתחיל להיות מושפע מהחברה, מקלל, מתחצף וכו'.

תראה, ללא ספק, יש הרבה מאוד מקרים שילד לא בא מבית טוב(מבחינתו, ויש גם מקרים שההורים באמת כושלים) וזה משפיע מאוד על ההתנהגות שלו. אבל החברה – זה ההשפעה המרכזית, זה הכל קשור לגנים לאישיות ולאיך שאתה מושפע מהחברה, מהאנשים הסובבים אותך. פשוט מאוד – הנערים המתבגרים לומדים פאקים מנערים אחרים

ילד אכן יכול לקבל החלטה שהוא אלים, זה דור מסריח, כל אחד רוצה ללכת מכות ולא איכפת לו בכלל, סתם מחפש תירוצים להתחיל מריבה, זרוקים כאלה

חלק מן ההורים בכלל לא מכירים את הצד הזה של הילד, או שהצד לא כ"כ חזק ולא דרוש חיזוק, או שבכלל ההורים מתעלמים.

כמו שאמרת ידידי, "יש שכל ישר והגיון בסיסי לכל אחד מאיתנו".

ועוד פעם, נתקלתי באלפי מקרים שההורים חושבים שהם יודעים מה לעשות, לדבר עם ילד זה לא כמו לדבר בפשטות אל איזו בובה, ילד זה בן אנוש, הילדים מקבלים את הדברים כפי שהם רוצים לפעמים, או בפשטות מתעלמים מדברי ההורים, או לא מכניסים את הדברים לתת מודע שלהם

אלימות לא תתנדף מהעולם, אלימות זו גם דרך חיים ויהיו עוד המון המון מקרים שאנשים יתייחסו בזלזול אחד לשני עם כל הנימוס שיש בעולם.

שורה תחתונה, יש ויוולדו המון ילדים שכן יחיו בדרך החיים הפרובוקטיבית הזו, ואישית, אני חושב שכל הורה נורמלי(ולא הורה שהילדים ירשו את הדברים האלה ממנו, ולא איכפת לו וכו' אם אתם מבינים למה אני מתכוון) צריך להשגיח מקרוב על הבן שלו במיוחד בתקופת חטיבת הביניים ולעצב אותו כבן אדם טוב וסימפטי, לראות שהוא מתחבר עם האנשים הנכונים וכו'.

זה כל מה שיש לי להגיד, אני נער ישראלי – וזו נקודת המבט הקרובה שלי, סליחה על החוצפה, אבל עוד פעם – עם כל הכבוד, התקופה הזו לא דומה לתקופה שבה אתם חייתם והעניינים מתהלים אחרת, היחידים שבאמת יודעים את האמת הכוזבת על החברה הישראלית, אלה אותם ילדים, שחיים את החרא הזה כל יום מחדש ולרוב ההרצאות המיושנות על האלימות או על החברה הישראלית בכלליות, לא תשנה כלום, הנער מתרגם את זה לשפה שלו ומשם הוא ממשיך בדרכו….

נ.ב

אני מקווה שהבנתם את הפואנטה של השורות האחרונות, כי "שורת המחץ" שהייתה מפשטת את הכל ברחה לי מהראש.. לפעמים אני חושב על יותר מידי דברים, שזה בורח לי מהראש ואני לא יכול לתרגם לכתב.. בלע..

בכל מקרה, יום טוב🙂

הודעה נכתבה על ידי LuckyHunch ב 2003 /12 /29 ב 04:22
הצגה LuckyHunch's פרופיל ציטוט LuckyHunch
LuckyHunch
אווטאר
מנהל קהילה
מנהל הפורום
2003 /08 /30
425 הודעות
שלום okthen וברוך הבא!הרשה לי לחלוק עליך – כמי שעדיין זוכרת טוב את ילדותה המוקדמת וגם כאם.כילדה קטנה, הייתי גדולת מידות וחזקה, הרבה מעבר לשאר הילדים בגילי. לכן, בכל תגרה שהתפתחה בגן או בשכונה, קראו לי כדי להכריע את הכף. בהתחלה זה החמיא לי – חשבתי שזה הופך אותי ליותר מקובלת (אם כי עדיין להגדרתי את זה במילים האלה). אחרי כמה תגרות כאלה גיליתי כמה דברים מאד לא נעימים:1. הכי לא נעים – מנצלים אותי, ואם חושבים שלא אסכים – גם משקרים לי. כך קרה פעם אחת שהרבצתי לילד שניסה להגן על ילד אחר, עליו הגנתי בעצמי רק באותו הבוקר. לי, כמובן, סיפרו משהו אחר לגמרי. זאת היתה הפעם האחרונה שהשתתפתי בתגרה כזאת (בגיל 5 בערך, או פחות).

2. מאד לא נעים – כשמרביצים למישהו, זה באמת כואב לו ולפעמים מזיק לו – זאת לא רק העמדת פנים כדי לזכות באהדת המבוגרים או בנות מתחנחנות. אבל הגרוע מכל – זה משפיל:  את המוכה- שלפעמים נשאר חסר אונים, ואת המכה – שהגיע לשפל מדרגה כזה שנדמה לו שרק השפלת מישהו אחר תאפשר לו לשמור על כבודו. זה רק אומר שהמכה איבד את כבודו כבר מזמן, לפחות בעיני עצמו.

3. לא נעים – המכה כואבת לא רק למוכה, בדרך כלל היא כואבת גם למכה.

קח בחשבון – שאז לא ידעתי להסביר את זה. היום אני כבר גדולה ויודעת לתאר את מה שהרגשתי אז.

כאם, ראיתי שיש ילדים אלימים, אפילו אלימים מאד ומסוכנים, כבר בגיל שנה וחצי – שנתיים. בגנון יוקרתי באזור מגורי, בעת שבני הלך לגנון אחר (לשמחתי), פעוט נשך (הוריד לגמרי, או כמעט לגמרי) את פטמתו של פעוט אחר. מאחר שהגנון יוקרתי, עשו הכל כדי להשתיק את העניין – כך שזה לא הגיע לעיתונים (למיטב ידיעתי), אבל השמועות עברו מהר בין ההורים בסביבה.

כמה חודשים לאחר מכן, תקף פעוט את בני – שרט אותו בלחי ואחר כך נשך באותו מקום נשיכה עמוקה. כתוצאה מכך, בני הסתובב במשך כמה שבועות עם לחי צבעונית מאד (שטפי דם). הגננת ניסתה להסביר לי שזה בגלל שהנשכן עדיין לא מדבר, ומקנא בבני שדיבר אז כבר באופן ברור ושוטף. לא הצלחתי להביא בשום אופן לסילוק הנשכן מהגן – והוא הספיק לתקוף עוד כמה פעוטות בצורה חמורה יותר או פחות עד שהתחיל לדבר סופסוף (הגננת צדקה, כנראה). שיחות ועונשים לא עזרו, ורק התערבות של פסיכולוגית מיתנה קצת את האלימות שלו.

בשנים שלאחר מכן, היו לבן שלי כמה חברים (חלקם חברים טובים) שהיו חמומי מזג: מתרגזים בקלות ומהר, ועוברים מהר מאד ממילים לאלימות. הפעם, האלימות הופנתה לאחרים – והבן שלי ידע להשאר ניטרלי. עד סוף כיתה ו' נראה היה שכולם, מלבד אחד, למדו לשלוט בעצמם – וגם לבטא את רגשותיהם במילים טוב מאד, גם כשהם כועסים. עכשיו "אנחנו" כבר באמצע החטיבה – ועדיין לא שמעתי על איזשהו גילוי של אלימות בשכבה, אם כי בביה"ס עצמו זה קורה לפעמים (לא הרבה). אולי אני פשוט לא יודעת, אבל כך גם המורים – שאלתי. אני רגועה קצת יותר מאז שגיליתי שכל מי שנכנס לשטח ביה"ס נבדק בגלאי מתכות: זה מבטיח במידה מסויימת שלא יהיו הפתעות בלתי צפויות: תלמיד שמתגלה אצלו אולר או סכין, או כל דבר שנדמה למישהו שיכול להחשב כנשק קר, הכלי החשוד מוחרם ממנו ולא מוחזר. הנהלת ביה"ס מוכנה להחזיר הכלי רק להורים, תמורת הצהרה חתומה שההורים ידאגו לכך שילדם לא יגיע לביה"ס עם הכלי הזה או כל כלי תקיפה אחר (ההנהלה לא מקבלת תרוץ של הגנה עצמית). מלבד זה, הילד מוענש, כמובן.

האם זה מה שעוזר? – אולי זה מרתיע במידה מסויימת. אני מאמינה שמי שקיבל כלים אלטרנטיביים להתמודד עם כעס ותסכול, שעוררו את תשומת ליבו לשפלות שבאלימות – לא רק מבחינה ערכית, אלא גם מבחינת איך שזה נראה ומה זה אומר על האלים מבחינה חברתית ואנושית מחוץ לחממה של ביה"ס והבית, כבר יגיע בעצמו למסקנה שאלימות היא האמצעי האחרון שכדאי תמיד להשתדל להמנע ממנו עד כמה שרק ניתן ועוד קצת.

יום טוב ושבוע טוב, שלו ומלא נחת לכולם! 

—————–
Lucky Hunch


מנהלת המקום הכי טוב: אמצע הדרך!http://community.msn.co.il/comm_community_page.asp?CommID=1082

     פורום אקטואליה יהודית – בקהילת הישיבה הוירטואלית

 

הודעה נכתבה על ידי Dark Queen ב 2003 /12 /29 ב 20:00
הצגה Dark Queen's פרופיל ביקור Dark Queen's עמוד בית ציטוט Dark Queen
Dark Queen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /06
97 הודעות

ציטוט: הכותב המקורי okthen ב 2003 /12 /29


rmb59, אני מבין את מה שאתה אומר ואני מכבד את זה, אני באמת.

עם כל הכבוד שיורשה לי להתווכח עם הורה שאני מנחש שהוא יותר מבין ממני בקטע של החינוך, אני חושב שאתה טועה.

מרבית הילדים עד גיל 12 תמימים – באים מבית טוב, אווירה חמה בכיתה, פשוט חמודים. השאר הם כבר מתבגרים לרעה, לומדים מבוגרים אחרים.

שהילד מתחיל להתבגר ונכנס לחטיבת הביניים, אז החלק החשוב של עיצוב האישיות נכנס. הילד מתחיל להיות מושפע מהחברה, מקלל, מתחצף וכו'.

תראה, ללא ספק, יש הרבה מאוד מקרים שילד לא בא מבית טוב(מבחינתו, ויש גם מקרים שההורים באמת כושלים) וזה משפיע מאוד על ההתנהגות שלו. אבל החברה – זה ההשפעה המרכזית, זה הכל קשור לגנים לאישיות ולאיך שאתה מושפע מהחברה, מהאנשים הסובבים אותך. פשוט מאוד – הנערים המתבגרים לומדים פאקים מנערים אחרים

ילד אכן יכול לקבל החלטה שהוא אלים, זה דור מסריח, כל אחד רוצה ללכת מכות ולא איכפת לו בכלל, סתם מחפש תירוצים להתחיל מריבה, זרוקים כאלה

חלק מן ההורים בכלל לא מכירים את הצד הזה של הילד, או שהצד לא כ"כ חזק ולא דרוש חיזוק, או שבכלל ההורים מתעלמים.

כמו שאמרת ידידי, "יש שכל ישר והגיון בסיסי לכל אחד מאיתנו".

ועוד פעם, נתקלתי באלפי מקרים שההורים חושבים שהם יודעים מה לעשות, לדבר עם ילד זה לא כמו לדבר בפשטות אל איזו בובה, ילד זה בן אנוש, הילדים מקבלים את הדברים כפי שהם רוצים לפעמים, או בפשטות מתעלמים מדברי ההורים, או לא מכניסים את הדברים לתת מודע שלהם

אלימות לא תתנדף מהעולם, אלימות זו גם דרך חיים ויהיו עוד המון המון מקרים שאנשים יתייחסו בזלזול אחד לשני עם כל הנימוס שיש בעולם.

שורה תחתונה, יש ויוולדו המון ילדים שכן יחיו בדרך החיים הפרובוקטיבית הזו, ואישית, אני חושב שכל הורה נורמלי(ולא הורה שהילדים ירשו את הדברים האלה ממנו, ולא איכפת לו וכו' אם אתם מבינים למה אני מתכוון) צריך להשגיח מקרוב על הבן שלו במיוחד בתקופת חטיבת הביניים ולעצב אותו כבן אדם טוב וסימפטי, לראות שהוא מתחבר עם האנשים הנכונים וכו'.

זה כל מה שיש לי להגיד, אני נער ישראלי – וזו נקודת המבט הקרובה שלי, סליחה על החוצפה, אבל עוד פעם – עם כל הכבוד, התקופה הזו לא דומה לתקופה שבה אתם חייתם והעניינים מתהלים אחרת, היחידים שבאמת יודעים את האמת הכוזבת על החברה הישראלית, אלה אותם ילדים, שחיים את החרא הזה כל יום מחדש ולרוב ההרצאות המיושנות על האלימות או על החברה הישראלית בכלליות, לא תשנה כלום, הנער מתרגם את זה לשפה שלו ומשם הוא ממשיך בדרכו….

נ.ב

אני מקווה שהבנתם את הפואנטה של השורות האחרונות, כי "שורת המחץ" שהייתה מפשטת את הכל ברחה לי מהראש.. לפעמים אני חושב על יותר מידי דברים, שזה בורח לי מהראש ואני לא יכול לתרגם לכתב.. בלע..

בכל מקרה, יום טוב🙂


תסלח לי, אבל לא קראתי עד הסוף. הדגשתי את המשפטים שלדעתי הנכונים ביותר.

—————–
Lilian Klyffeld

מנהלת קהילת מטאליקה פריק המוקדשת למטאל ורוק כבד ובמיוחד ללהקה המצליחה מטאליקה.

ו-מנהלת קהילת שיחות נוער.

POWER&CHAOS!!!

הודעה נכתבה על ידי Dark Queen ב 2003 /12 /29 ב 20:12
הצגה Dark Queen's פרופיל ביקור Dark Queen's עמוד בית ציטוט Dark Queen
Dark Queen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /06
97 הודעות
לגבי מה שלאקי כתבה, אני חושבת שהדבר הזה ממש לא עוזר.אצלנו בב"ס, ראיתי לא פעם נערים מכיתות בוגרות מסתובבים עם סכינים ואולרים ואף אחד לא חושב להעיר להם על כך למרות שכולם יודעים שהם נושאים נשק. זה שבודקים את התלמידים בגלאי מתכות נשמע מעניין ומסובך, שכן תהליך כזה לא מתרחש במקיף שלי או באף מקיף אחר בעיר שלי.למרות כל העונשים והפחד מהמנהלת של המקיף שלנו אני לא חושבת שזה עוזר באיזשהו אופן, לא במקיף שלנו ולא באף מקיף אחר. כמו שבסרטים ובג'ונגל (לא סתם השתמשתי בדוגמא זו), החזק שורד- זוהי האשליה שנוצרת אצל הנוער של היום.—————–
Lilian Klyffeld

מנהלת קהילת מטאליקה פריק המוקדשת למטאל ורוק כבד ובמיוחד ללהקה המצליחה מטאליקה.

ו-מנהלת קהילת שיחות נוער.

POWER&CHAOS!!!

הודעה נכתבה על ידי rmb59 ב 2003 /12 /29 ב 22:31
הצגה rmb59's פרופיל ציטוט rmb59
rmb59
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /10 /29
48 הודעות
קוויני יקירתי,אני מכבד וגם מבין את נקודת השקפתך, אלא שיש משהו שבו את טועה, מהו בית טוב? איך אנחנו (הסביבה) קובעת שהבית הוא אכן טוב,,, אנחנו הרי לא יודעים מה קורה בתוך הבית!! וגם אם נראה כלפי חוץ שהכל "זהב ויהלומים",,,לצערי אי אפשר לדעת. ולפעמים "בית טוב" לא ממש מתפקד כבית טוב,,, כשאבא מכה את אמא (או ניבולי פה מכל הסוגים),,, לא תמיד יודעים בחוץ,,אבל בבית אין סודות!!אגב, זה נכון שהדור של היום לא דומה לדורות קודמים והתקופה היא תקופה אחרת,, זה קורה כל הזמן וזה בסדר!! אלו החיים, אני מניח שגם אתם תהיו פעם בצד שלנו,, גם אין ויכוח שהחברה משפיעה,,,אבל אם תחשבו לרגע על מצב שבו כולם מקבלים חינוך טוב,,, אז מאיפה באה האלימות?? אף אחד לא נולד איתה, היא התחילה מאיפהשהו,,,מתישהו,,

גלאי מתכות ודברים מאין אלו לא יפתרו את הבעיה,,, אולי טיפה יחלישו אותה

חוץ מזה אני לא משוכנע שהילדים מגיעים "שקטים" בגיל 12,,, האלימות מתחילה הרבה קודם, זה נכון שאין סכינים בגיל 3 ,,,אבל זה מתחיל שם ומגיע למקומות שאתם מכירים טוב ממני.

אני רק מאחל לכם, נוער נכבד ונחמד!! שלא תזכו לאלימות מכל סוגשהו ותעברו בשלום ובהצלחה את דרך היסורים הזו.

רמי

הודעה נכתבה על ידי okthen ב 2003 /12 /30 ב 01:30
הצגה okthen's פרופיל ציטוט okthen
okthen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /28
3 הודעות
LuckyHunch, קראתי את תגובתך ונהניתי לקרוא – אני מסכים איתך מאוד, אולם אני לא מאמין שגלאי המתכות באמת יעזור במשהו(אני לא צריך להתחיל למנות דרכים להסתובב בבי"ס עם אולר, נכון?) והקטע עם הגן באמת זעזע אותי, אף פעם לא שמעתי על כזה דבר, ילדים קטנים נפצעים תמיד אבל זה בטח היה מחריד מאוד להסתכל על הבן שלך שננשך, מזעזע מאוד.אבל תראי, במקרים של אלימות פיזית, הנערות אף פעם לא מתרשמות, המוכה, עוזב את מקום האירוע(רוב הסיכויים שהפרידו), עם השפלה שאין כמותה, והמכה, מקבל כמה התחצפויות מכמה אנשים נורמליים ומחמאות מצד אנשים אחרים("וואי יוסי איך ז**** אותו[יענו גמר אותו]) וכולם מתלהבים, כיף חייםאבל אני מסכים איתך, המוכה תמיד יצא בלי כבוד ושפל.Dark Queen, שמתי לב שאת ממשיכה להגיד "החזק שורד", רק שתדעי שגם החלשים שורדים, תלוי איך הם מתנהגים. כלומר, אם מתגרים בהם והם מתגרים ומעצבנים חזרה, אז הם סתם יאכלו אותה

rmb59, בנוגע אליך, אתה ממשיך להסביר את השקפתך על החינוך בבית, בסדר, מקרים כאלה כן ייתכנים, אבל יש אחוזים מאוד קטנים של מקרים שהאב מכה את האישה והילד מתחיל לחקות את אביו, או ניבולי פה והילד מתחיל להיות בדיכאון עמוק. תראה, אין ספק שהבית משפיע על הילד ולפעמים גורם לו למצבי רוח שונים, אבל החברה היא החלק היותר מרכזי.חוץ מזה, תתפלא, יש אלפי ילדים בני 12 שהם באמת שקטים ותמימים.

ובנוגע לאלימות בגיל הרך – זה נכון, בדרך זו או אחרת, תסכים איתי שכל ילד במוקדם או במאוחר הולך מכות(ובהרבה מהמקרים אלה מקרים חד פעמיים, הילד מתבגר בטיפה ומשכיל)

הודעה נכתבה על ידי rmb59 ב 2003 /12 /30 ב 21:31
הצגה rmb59's פרופיל ציטוט rmb59
rmb59
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /10 /29
48 הודעות
יקיריי,הדבר הכי קל בחיים הוא לעצום עיניים (או לטמון אותן בחול) ולהגיד "לא, זה לא אנחנו". כולם יכולים לטעון שהאלימות נוצרת כתוצאה מאלימות בסביבה (בי"ס, שכונה וכו'), אני לא מקבל את זה!אפשר לזלזל בעוצמתו של החינוך מבית, אבל לטעמי הוא הרבה יותר חזק ממה שרבים מוכנים להודות!אני טוען גם, שבמידה ונמשיך לטמון ראשינו בחול ולהגיד "זה לא אנחנו, זו הסביבה", אין שום סיכוי שזה ייגמר או יתכווץ.

ושלא תבינו אותי שלא כהלכה, ברור לי לחלוטין (וטוב שזה כך), שיש הרבה מאד נוער טוב! ובכל הגילאים, אז תאמרו לי מדוע הוא כן יצא בסדר? האם הוא לא נחשף לאלימות? האם הוא לא יודע מה זו אלימות? הוא לא רואה סרטים? המורה\גננת\מחנכים לימדו אותו משהו אחר מאשר את האלימים?

ההבדל בין כולנו הוא הבית, בחוץ כולם ניזונים מאותם מקורות…

ותחשבו על זה,,,

רמי

הודעה נכתבה על ידי LuckyHunch ב 2003 /12 /31 ב 00:47
הצגה LuckyHunch's פרופיל ציטוט LuckyHunch
LuckyHunch
אווטאר
מנהל קהילה
מנהל הפורום
2003 /08 /30
425 הודעות

אלימות היא הרבה דברים – לפעמים היא תכונת אופי (יש כזה דבר), לפעמים תוצאה של תסכול ו/או פחד או כעס בלתי נשלט.

.אבל מה שאנחנו מדברים עליו כאן הוא אלימות כנורמה חברתית.

הבית קובע  עבורנו במידה רבה מה נכון לעשות ומה לא, וכך גם ביה"ס, האמור ללמד אותנו מה החברה דורשת מאיתנו. בי"ס שאינו עושה די כדי להלחם בגישה שאלימות היא דבר נורמלי, כאילו מלמד את תלמידיו לנהוג באלימות – בתור התנהגות חברתית מקובלת. הורה שאינו מפגין שאט נפש ובוז כלפי כל הנוקט באלימות, ואפילו תהיה אלימות מילולית בלבד, כאילו מאשר לילדו לנהוג כך –  כאשר  הדבר מתבקש בחברת הילדים בה הוא נמצא. ילדים שלא קיבלו חינוך הולם, כמתואר כאן, כשהיו קטנים, הם בעלי סיכויים טובים להכנע ללחץ הסביבתי, הקיים כיום, לנהוג באלימות.

מצד שני, ככל שננסה ללמד ולחנך, אין לנו שליטה במה שכל ילד קולט מכל מה שניסינו להעביר. לכן, אחד הדברים החשובים ביותר שצריך ללמד ילד, לדעתי, הוא הפעלת שקול דעת באופן עצמאי, חשיבה עצמאית וגם איך להפריד בינו לבין שאר החברה ומתי עליו להוציא עצמו מן הכלל, גם אם צפוי מחיר חברתי כלשהו לזה. החברה, הבית, החברים – וגם האופי הבסיסי של כל אחד, כולם משפיעים יחד על הבחירות שלנו.

—————–
Lucky Hunch


מנהלת המקום הכי טוב: אמצע הדרך!http://community.msn.co.il/comm_community_page.asp?CommID=1082

     פורום אקטואליה יהודית – בקהילת הישיבה הוירטואלית

 

הודעה נכתבה על ידי Dark Queen ב 2003 /12 /31 ב 12:38
הצגה Dark Queen's פרופיל ביקור Dark Queen's עמוד בית ציטוט Dark Queen
Dark Queen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /06
97 הודעות
אינני אמרתי שהחזק שורד, אלא אמרתי שכך נראה וכולם חושבים כך.האלימות באה מהסביבה! סביבה זה בית,ב"ס,שכנים,טלוויזיה,סרטים…….הרבה בני נוער מתפטים ללכת ללמוד אומנויות לחימה בעקבות סרטים שהם רואים בטלויזיה כי הם חושבים שאם יהיו חזקים יהיו מדליקים- זה ממש ממש לא נכון.רמי, גם אני אייני מקבלת את זה ש"המכה" או כל מי שהיה מעורב בפרשיית אלימות כלשהי מתחיל להכחיש ולהגיד "זה אל אני, זה הוא התחיל, אני רק קיללתי אותו הוא הרביץ לי…". אם אני הולכת עם מישהו מכות (לעיתים רחוקות מאוד מאוד קורה שזה עד כדי כך רציני כי אצלנו בב"ס או שמפחדים ממני או שלא שמים לב אליי), אני מודה באשמה וגם אם המורה תגיד שמסלקים אותי מהב"ס, אני אגיד את האמת ולא אשקר- אך מה קורה בצד השני? הצד השני מסתדר עם חברים שלו/ה, וכולם הופכים להיות "כולם נגד אחד" וכך יוצא לו שקר מוצלח-אני התחלתי, אני התגריתי ואני המשכתי. אני,במיוחד בזמן האחרון ,משתדלת להימנע ממכות ע"י התעלמות או מתן תשובה מתוחכמת שמשאירה את המקלל חסר אונים ובלי מילים. וכמו שכבר אמרתי, זה לא קשה במיוחד, כי רבים מעדיפים להתעלם ממני מתוך קנאה/שנאה או סתם חושבים שאני לא זקוקה לתשומת לב….לא שזה מזיז לי במיוחד.

מאיפה באה האשליה שהחזק שורד? ובכן,למרות שנעשים בזמן האחרון הרבה סרטים(שמוקרנים במיוחד לילדים) בהם החלש בסופו של דבר הוא המנצח, עדיין ישנה תחושה של "החזק שורד". אני אסביר… למשל יש שני ילדים בני 10 הולכים מכות, בא ילד בן 14 שואל מי התחיל….שני הילדים יכחישו ואולי אף יפסיקו את הריב וינסו להעמיד פנים שהם חברים טובים ושהם סתם משחקים. למה? כי הם מפחדים מהילד הגדול. אני יודעת שאם מישהו גדול יתחיל איתי- אני לא אחזיר לו, כי אני יודעת שרוב הסיכויים הוא חזק ממני ויש לו יותר חברים. לעומת זאת, אם מישהו גדול ממני רק בשנה יתחיל איתי- ברור שאני אחזיר לו שידע לא לגעת בי. למזלי, מקרים כאלו עוד לא קרו לי, עוד לא.

—————–
Lilian Klyffeld

מנהלת קהילת מטאליקה פריק המוקדשת למטאל ורוק כבד ובמיוחד ללהקה המצליחה מטאליקה.

ו-מנהלת קהילת שיחות נוער.

POWER&CHAOS!!!

הודעה נכתבה על ידי אופניקה ב 2004 /01 /03 ב 14:43
הצגה אופניקה's פרופיל ציטוט אופניקה
אופניקה
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /11 /07
142 הודעות
ואווווו, תראו איזה דיון התפתח כאן, חשבתי שזה הסתיים כברבכל אופן יש פה את נקודת הראות של הילד, ושל ההורה…..ואני חושבת ששני הצדדים אומרים משהו, ההורה יכול לחנך להסביר והכל, ואילו הנער הוא זה שבאמת בוחר, אל תשכחו שגם אנחנו היינו ילדים וגם אנחנו היינו עושים מה שנראה כטוב בעיננו, לעיתים אף גבלנו בעבירות על הוראות ההורים,הילדים של היום חושבים שהם יודעים יותר טוב מההורים………..וגם אנחנו חשבנו ככה לפעמים לא?אז מה עושים, מקשיבים לשני הצדדים, גם לילדים וגם להורים……….

ומה אתם אומרים, האם נצליח לחנך את ילדנו להקשיב לנו, והאם נצליח לחנך את עצמנו להקשיב גם לילדנו?

—————–
מנהלת קהילות מכתב שלא נשלח/שירה וכתיבה יוצרת פוריות קהילת תמיכה/וסודות מהמטבח

תהנו מהחיים כי הם קצרים, תנצלו כל רגע, ותהיו סבלניים כלפי עצמכם וכלפי הסביבה

 

הודעה נכתבה על ידי Dark Queen ב 2004 /01 /03 ב 15:15
הצגה Dark Queen's פרופיל ביקור Dark Queen's עמוד בית ציטוט Dark Queen
Dark Queen
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /12 /06
97 הודעות
ישנם ילדים שיש להם מוח והם אחראים מספיק כדי להסתדר לבד ולהבין מה טוב ומה לא טוב.אני אקח לדוגמא את המקרה שלי, אני אף פעם לא מקשיבה להורים שלי ובכל זאת כמעט אף פעם לא מסתבכת בצרות. לא כולם כאלו….אז מאיפה בכל זאת נהיים כאלה? זה משהו שלא ההורים מלמדים,אלא הילדים לומדים בעצמם. נסיון החיים שלך,המקרים שקורים להם,המצבים,הסביבה כמובן,האנשים איתם נפגשים וכו'…ילד עם חיים קשים ובעיות רבות יהיה מיומן יותר בכך…ואופניקה, אם את התכוונת אליי בתור זאת הנותת את נקודת מבטו של ילד, אז בחלק מהתגובות שלי דווקא דיברתי על נקודת מבטם של המבוגרים.

—————–
Lilian Klyffeld

מנהלת קהילת מטאליקה פריק המוקדשת למטאל ורוק כבד ובמיוחד ללהקה המצליחה מטאליקה.

ו-מנהלת קהילת שיחות נוער.

POWER&CHAOS!!!

הודעה נכתבה על ידי LuckyHunch ב 2004 /01 /06 ב 02:49
הצגה LuckyHunch's פרופיל ציטוט LuckyHunch
LuckyHunch
אווטאר
מנהל קהילה
מנהל הפורום
2003 /08 /30
425 הודעות
קוויני,נדמה לי ש-OKTHEN מציג כאן בהרחבה את עמדת הנוער, גם אם דעתו שונה במעט משלך.אשמח אם תקראי, וגם אתה OKTHEN, את המאמר על האלימות מן הקשור שנתתי באחת ההודעות הקודמות כאן. האלימות היא דחף שלא כל אחד נולד איתו, והוא נחשב בלתי נשלט על ידי רבים. יותר ויותר אנשים מסכימים כיום שדחף זה ניתן לשליטה, אם כי רק מתי מעט מצליחים להגיע לידי שליטה עליו ללא עזרת הזולת.יש המשווים את הדחף לאלימות לדחף הכפייתי לגנוב (קלפטומניה) או לשרוף (פירומניה). אולם כפי שקלפטומנים ופירומנים הם היוצאים מן הכלל באוכלוסיה, כך גם הנתונים לדחף דומה לאלימות. בעית האלימות בחברה, הזועקת מכל כותרות העיתונים, אינה מתיחסת לאותם יוצאים מן הכלל בעצם, אלא לכך שהחברה מקבלת את ההתנהגות האלימה כהתנהגות נורמלית (בניגוד לדעת כל בעלי המקצוע שבתחום – פסיכולוגים, סוציולוגים, עובדים סוציאלים, קרימינולוגים, אנשי חינוך ואכיפת חוק).

באשר לאלימות בחברת הנוער – הנוער יקבע אם התנהגות כזאת מקובלת על הנוער או לא. אני מקווה שהנוער ידגים את האינטליגנציה הגבוהה שלו גם בעניין הזה, לא רק במבחן האיי קיו של ישראל, ויהווה מופת לכולנו בכך שיגיד לא לאלימות באופן גורף.

הדבר בידיכם – מה שתעשו הוא זה שיקבע את עתידכם ועתיד המדינה שלנו. אם אתם חושבים באמת ובתמים שכך צריך להיות, השאירו את המצב כמו שהוא – אבל לא הייתי רוצה להיות במקומכם כשיגיע הזמן ותצטרכו לגדל את ילדיכם באוירה כזאת שתהיה אז: יהיה לכם אתגר שאנו לא הצלחנו בו – להגן על ילדיכם מפני אלימות גדולה מזאת שהפגנתם בנערותכם, כי אלימות תמיד גוררת אלימות גדולה יותר. האם תוכלו לשמור תמיד, בכל זמן ובכל מצב, על ילדכם בן ה-6 הפוגש בדרכו הביתה מביה"ס ילדים אלימים מכתה ו' – או לצד ביתכם בת ה-13 החוזרת בערב מחברתה מפני פגיעתם של בני 15 שבא להם להשפילה ולעשות בה כרצונם. נוער יקר, זה רק מתחיל במכה או בדחיפה בביה"ס ובלהשוויץ באולר שהצלחת להסתיר כל השנה. אבל זה אף פעם לא נגמר שם: אין לזה סוף. כשאלימות היא נורמה חברתית מקובלת, היא נגמרת רק עבור מי שמת. הגיעה הזמן שתבחרו איך אתם רוצים לחיות: חייכם התחילו כשנולדתם – לא צריך לחכות למורה או להורה שיגיד מתי רשמית הם מתחילים. אין מה לבזבז זמן על לבחור איך למות, בין כה וכה אין לאיש שליטה על כך וזה קורה בסוף לכולם. הדבר היחיד שיכולה להיות לכם ולכל אדם שליטה עליו היא החיים – באיזו דרך ברצונו לחיות אותם. האם עלי לפרט כאן?

—————–
Lucky Hunch


מנהלת המקום הכי טוב: אמצע הדרך!http://community.msn.co.il/comm_community_page.asp?CommID=1082

     פורום אקטואליה יהודית – בקהילת הישיבה הוירטואלית

 

הודעה נכתבה על ידי אופניקה ב 2004 /01 /07 ב 13:21
הצגה אופניקה's פרופיל ציטוט אופניקה
אופניקה
אווטאר
משתמש רגיל
משתמש רגיל
2003 /11 /07
142 הודעות
דווקא דארק לא התכוונתי אליך,אני חושבת שנקודת מבט של ילדים היא טובה,נקודת השקפתם של המבוגרים היא אחרת………….—————–
מנהלת קהילות מכתב שלא נשלח/שירה וכתיבה יוצרת פוריות קהילת תמיכה/וסודות מהמטבח

תהנו מהחיים כי הם קצרים, תנצלו כל רגע, ותהיו סבלניים כלפי עצמכם וכלפי הסביבה

 

מחשבה אחת על “היי, אלימות במדינתנו? איזה מצב…”

  1. באחת התגובות האחרונות שלי כאן כתבתי שאלימות שאינה זוכה לדה-לגיטימציה גורפת גוררת אלימות אלימות גדולה יותר.
    עברו 10 וחצי שנים מאז כתיבת הדברים, מספיק זמן כדי שהמציאות תוכיח שאכן צדקתי.

    תלמיד הוכה קשות בבית ספר בכרמל

    לטענת התלמיד ללא כל התגרות או שיחה מקדימה, תפסו אותו מספר תלמידים בחטיבת ביניים בעת שעבר במסדרון והיכו אותו ללא רחמים. חבריו סייעו לו לקום והזעיקו את הצוות הפדגוגי. התלמיד הגיע לתחנת המשטרה והגיש תלונה נגד תוקפיו.

    למרות שבית הספר נחשב לאחד המובילים בעיר, זהו כבר מקרה האלימות השלישי שאירע בין כתליו בשנים האחרונות. לפני כשלוש שנים היכו מספר תלמידים מחטיבת הביניים בצורה קשה מאוד תלמיד אחר. הם הטיחו כיסאות בגבו והנהלת בית הספר טיפלה בצורה נחרצת בתוקפים. לא זו בלבד שהם הושעו, גם נערכה בבית הספר סדנה שעסקה בתקיפה במטרה להבהיר כי ההנהלה תגלה אפס סבלנות כלפי מקרי אלימות.

    לפני קצת יותר משנה נרשמה באותו מוסד חינוכי תקרית אלימה נוספת, ושוב התסריט הקשה חזר על עצמו. מספר תלמידים תקפו תלמיד אחר ופגעו בו קשה מאוד. לאחר התקרית והסיוע שניתן לתלמיד המותקף איתר בית הספר את התוקפים והענישם ככל שניתן במסגרת בית ספרית.

    אחת הבעיות הקשות שאיתה מתמודדת מערכת החינוך היא שגם אם ברור לכול מי התלמיד התוקף ומוגשת נגדו תלונה במשטרה, האחריות הפלילית מתחילה רק בגיל 12. בנוסף מופעל שיקול דעת לפני שמערכת אכיפת החוק פותחת תיק פלילי שעלול להכתים את עתידו של התלמיד.

    לכתבה המלאה

    כואב להיות צודקים, הטועים מסכנים את עצמם ואת כל השאר גם. פחד אלוהים.

    אהבתי

מה דעתך? Comment

